KezdőlapGy.I.K.KeresésRegisztrációBelépés

 

 A Pontrendszer

Go down 
SzerzőÜzenet
Mr. Reynold Steam
Admin
Mr. Reynold Steam


Hozzászólások száma : 18
Csatlakozás ideje : 2023. Nov. 29.

A Pontrendszer Empty
TémanyitásTárgy: A Pontrendszer   A Pontrendszer EmptyCsüt. Dec. 21, 2023 1:20 pm

Kezdéskor értelemszerűen mindenki 1. szintű, de idővel ez változhat. Szintlépéskor az adatlapon ezt az adatot módosítani kell. 
TP (Tapasztalat Pont): Kezdéskor mindenkinek 0 ez az érték. A kalandok kijátszása után jár TP, bizonyos mennyiségű TP összegyűjtése után szintlépés történik. 


A Pontelosztás


Tulajdonságok:
Erő, Gyorsaság, Ügyesség/Reflex, Intelligencia, Állóképesség/Szívósság, Pontosság/Célzás
A karaktered legfontosabb értékei. A karakter minden tulajdonsága
alapból rendelkezik 5 ponttal (tehát az alapérték= 5 pont), továbbá a játékos eloszthat 14
pontot a karakter értékein. (Figyelem! 5 pont alá nem lehet levinni az értékeket!)
Ehhez pedig hozzáadódik még a faji bónusz. A különböző játszható fajok különböző módosítókat kapnak, amelyek dobási értékeikbe beszámítanak.
A tulajdonságokat érintő módosítók NEM a bónuszhoz adódnak hozzá vagy abból vonódnak le, hanem az
Alapértékhez!

Az EP (Egészség Pont): (De nevezhetjük akár Életpontnak is)
Minden karakter alapból 10 ponttal kezd, amihez hozzáadódik még a szint értéke (kezdéskor +1, mert mindenki 1. szintű), továbbá az Állóképesség/Szívósság értéke is. Tehát. EP= 10 + szint értéke + állóképesség/szívósság értéke. 


Képzettségek:
Minden karakter 4 db képzettséget birtokolhat kezdéskor. Minden szintlépéskor +1 képzettséget adhatunk hozzá a karakterünkhöz. Minden játékos rendelkezik alapból 1 ponttal. Továbbá a játékos eloszthat 7 pontot, és ehhez még hozzáadódik a faji bónusz és a kasztbónusz is. (Megjegyzés: Nem minden képzettséghez tartozik faji és/vagy kasztbónusz!)





Faji bónuszok tulajdonságokra


Ember:  +2 Intelligencia, +3 Pontosság/Célzás, +1 Állóképesség/Szívósság 
Gnóm:  +2 Intelligencia, +2 Ügyesség/Reflex, +2 Pontosság/Célzás
Óriás:  +3 Erő, +3 Állóképesség/Szívósság
Törp:  +2 Erő, +4 Állóképesség/Szívósság
Tiefling:  +2 Gyorsaság, +1 Intelligencia, +3 Ügyesség/Reflex
Merfolk:  +2 Erő, +1 Gyorsaság, +3 Ügyesség/Reflex






Faji bónusz képzettségekre

Ember:   +2 Irányítás/kormányzás, +1 Szerelés/javítás, +1 Kézművesség/mesterség
Gnóm:  +2 Szerelés/javítás, +1 Kézművesség/mesterség, +1 Felderítés
Óriás:  +2 Kézművesség/mesterség, +2 Felderítés
Törp:  +2 Kézművesség/mesterség, +1 Mászás, +1 Felderítés
Tiefling:  +1 Lopakodás, +1 Akrobatika/ugrás, +2 Felderítés
Merfolk:  +3 Úszás, +1 Felderítés


Harci értékek megadása


A karakter harci értékei a következőképpen határozható meg:

TÉT (Támadó Érték Távolra): Ilyen esetben a karakter távolsági harcmodort végez, például egy puskával lead egy célzott lövést, vagy valamilyen dobófegyvert (pl.: dobótőr) vet be. TÉT = Ügyesség/Reflex értéke + Pontosság/Célzás értéke + A fegyver sebzési értéke + Kasztbónusz


TÉK (Támadó Érték Közelre): Ebben az esetben a karakter közelharcot vív valamilyen szúró-vágó vagy ütő-zúzó fegyverrel, vagy akár fegyvertelenül pusztakézzel. TÉK (pusztakézzel)= Erő értéke + Gyorsaság értéke + Kasztbónusz
TÉK (fegyverrel)= Erő értéke + Gyorsaság értéke + A fegyver sebzési értéke + Kasztbónusz


VÉK (Védekező Érték Közelre): A karakter védekezése közelharci szituációban. Ilyenkor vagy kitér a támadás elől, vagy blokkolja valahogyan. 
VÉK= Ügyesség/Reflex értéke + Állóképesség/Szívósság értéke + A páncélzat/vértezet értéke (ha visel vértezetet!) + Kasztbónusz


VÉT (Védekező Érték Távolra): A karakter védekezése, ha az ellenség távolról indít támadást. VÉT= Ügyesség/Reflex értéke + Állóképesség/Szívósság értéke + A páncélzat/vértezet értéke (ha visel vértezetet!) + A távolság (pl.: 25 méter) + Kasztbónusz


HGT (Harci Géppel Támadás): Ebben a világban különféle harci gépezetekkel vagy harci járművekkel is lehet harcolni. Itt az egyszerűség kedvéért, nincsen megadva külön távolsági és közelharci érték. Hiszen minden harci jármű vagy gépezet eltérő méretekkel, páncélvastagsággal és különféle kaliberű fegyverekkel rendelkezik. 
HGT= Intelligencia értéke + Pontosság/Célzás értéke + Ügyesség/Reflex értéke + A harci gépezet/jármű fegyverének sebzési értéke.
(Megjegyzés: Minden harci gépezet vagy harci jármű más-más fegyverekkel rendelkezik. Minden fegyvernek más a sebzési értéke! Tehát ha egy olyan harci géppel harcolsz ami több különféle fegyverrel rendelkezik, akkor kockadobáskor mindig azt az értéket adod meg, amelyik fegyverrel éppen harcolsz.) 

HGV (Harci Géppel Védekezés): A harci géppel/járművel történő védekezés vagy kitérő manőverek értéke. 
HGV= Intelligencia értéke + Ügyesség/Reflex értéke + A harci gépezet/jármű sebességének értéke + A harci gépezet/jármű páncélzatának az értéke. 
(Megjegyzés: Ahogyan korábban a HGT-nél is említve lett, itt is a különféle harci gépezetek/járművek eltérő sebességgel és páncélvédettséggel rendelkeznek.) 


FONTOS! A HGT és HGV érték megadása nem minden kasztnál lehetséges, csak specifikusan olyan kasztoknál, ahol egy adott harci gépet/járművet kell irányítani! 









Lássunk egy példát: 

Erő: 5 + 
Gyorsaság: 5 + 
Ügyesség/Reflex: 5 + 
Intelligencia: 5 + 
Állóképesség/Szívósság: 5 + 
Pontosság/Célzás: 5 + 
Egészségpont (EP): 10 + 1(szint értéke) +
Vissza az elejére Go down
https://warofsteam.hungarianforum.com
 
A Pontrendszer
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
 :: SZABÁLYZAT és ISMERTETŐ :: Szabályzat-
Ugrás: